The Vanishing of Ethan Carter, przygodówka przygotowywana przez polskie studio The Astronauts, być może zawstydzi dotychczasowe „nextgenowe” superprodukcje, wynosząc grafikę w grach na kolejny poziom fotorealizmu. Stanie się to możliwe dzięki zastosowaniu metody zwanej fotogrametrią. Oznacza to, że zamiast własnoręcznie tworzyć każdy model i teksturę, artyści wykorzystują autentyczne zdjęcia i odtwarzają je w 3D. Używając algorytmu o nazwie Lowe’s Scale Invariant Feature Transform są oni w stanie wygenerować dokładną, trójwymiarową reprezentację obrazu widocznego na fotografiach. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że w ten sposób da się osiągnąć poziom szczegółowości i realizmu niemożliwy do powtórzenia tradycyjnymi metodami.
Do korzyści płynących z takiego rozwiązania, oprócz wzbudzenia ekstazy wśród fanów rzecz jasna, należy to, że obiekty w grze nie będą jedynie naśladowały realizm – one będą realistyczne. Zamiast dogłębnie studiować prawdopodobne rozmieszczenie zabrudzeń czy zniszczeń widocznych na teksturze budynku (lub losowego ich umiejscowienia, co jeszcze bardziej burzyłoby wiarygodność), grafik wprowadza do komputera zestaw zdjęć danego obiektu i otrzymuje jego realistycznie odwzorowanie. Choć taka drobiazgowość może się wydawać zbędna, to jak wyjaśnia Andrzej Poznański z
The Astronauts, mózg gracza jest w stanie wyłapać wszelkie nieścisłości w tej kwestii i wciąż przypominać mu: „to tylko gra”.
„Zaraz, zaraz, czyli wrzucamy do komputera kilka zdjęć i dostajemy coś takiego? Dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł?” – możnaby pomyśleć. Andrzej Poznański przyznał jednak, że proces wcale nie jest tak łatwy, jak mogłoby się wydawać. Aby nie otrzymać chaotycznej papki pikseli, potrzebne są wysokie umiejętności w dziedzinie skanowania obrazu – nie wystarczy pstryknąć kilka fotek swoim smartfonem, by dostać etat w studiu deweloperskim Adriana Chmielarza. Ciekawe szczegóły na temat trudności i wyzwań związanych z zastosowaniem fotogrametrii w grach, opisano na oficjalnym blogu studia.
The Vanishing of Ethan Carter powinno ukazać się jeszcze w tym roku w dystrybucji cyfrowej na PC. Możliwe są również wersje konsolowe, choć póki co, brak oficjalnych komunikatów w tej sprawie.
Źródło:
"luckie" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2014-03-26 12:25:09
|
|